Propojení Dynamics CRM a Helios Green
Dokončili jsme integraci informačních systémů Dynamics CRM a Helios Green ve společnosti OKsystem, a.s. Při nasazení CRM pro podporu obchodních procesů vznikl požadavek na sjednocení databáze zákazníků evidovaných v systémech CRM a Helios Green. Při analýze bylo zjištěno, že se novým zákazníkem přicházejí do styku jako první obchodníci, kteří používají CRM, teprve v okamžiku evidence objednávky je potřeba založit zákazníka i v systému Helios Green, kde jsou pak některá jeho data primárně udržována.
Integrace v této oblasti byla navržena a realizována následujícím způsobem:
- Obchodník založí zákazníka v CRM
- V okamžiku, kdy je nutno zaevidovat objednávku, obchodník v CRM označí daný záznam k přenesení do systému Helios Green
- Dynamics CRM zavolá webovou službu, předá jí data o nové zákazníkovi a uloží do CRM identifikace záznamu vzniklého v Helios Green.
- Pole s daty, která se budou následně udržovat na straně Helios Green jsou v CRM od té chvíle pouze pro čtení
- Pravidelnou synchronizaci opačným směrem zajišťuje aplikace, která zjišťuje změny na straně Helios Green a přenáší je do CRM
Přínosy řešení:
- jednotná databáze zákazníků
- usnadnění práce obchodníků
- příprava na rozšíření integrace na další agendy
Další rozvoj integrace bude vzhledem k univerzálnosti navrženého řešení pokračovat. Stejným způsobem dojde k integraci databází kontaktních osob. Z Helios Green budou také přenášena do CRM data o fakturaci a platební morálce zákazníků. Obchodník pracující s CRM nebude muset nahlížet do více systémů, aby získal ucelený 360°pohled na zákazníka.
Další zajímavé články
Případové studie, noví zákaznici i partneři, novinky z oboru, ale především naší firmy. O to vše se s Vámi chceme dělit v našich aktualitách.
Přejít do aktualit