Jak „bez práce“ získávat zákazníky!

Představte si svět, ve kterém přijdete do práce a na stole vám leží jmenný seznam lidí, kteří čekají, až jim zavoláte, aby si od vás něco koupili. A vy víte přesně co chtějí. Utopie? Ne tak docela! Jak na to, si ukážeme v našem článku.

oddělovač
MENU

Kapitoly článku:
1) Mějte vlastní web
2) Vnímejte chování návštěvníků
3) Zjistěte, kdo přesně jsou vaši návštěvníci
4) Vytvořte z nich zákazníky!
5) Nechte to na automatu
6) Bonus

Bez kvalitního webu to nepůjde

Všichni víme, že mít vlastní web je jasná věc, bez které si firmy život snad neumí ani představit. Realita však často pokulhává za předpoklady, a tak je na denním pořádku, že stránky jsou neaktuální, výrobky zastaralé, ceny špatné, fotky nekvalitní a poslední aktualita z roku 2014 – „Právě jsme pro Vás spustili nové stránky“.
Kvalitní obsah je prostě základ. Bez poskytnutí dobré informace se neobejdete nikde. Špatně vyškolený obchodník Vám také nic nepřinese. O tom ale zase někdy jindy.

Vnímejte chování návštěvníků

Sledovat chování lidí na vašem webu je jako pozorovat zákazníky na prodejně. Kdy přišli, co si prohlíželi, jestli nakoupili, jak dlouho se zdrželi, kolik jich bylo, jestli se vracejí nebo přijdou jen jednou… Web je geniální v tom, že nám všechna tato čísla poskytuje. Zadarmo. Nejen Google analytics obsahují desítky metrik, které nám umí dát detailní přehled o celém webu. Google data studio pak umí takto data převést na srozumitelné informace, které můžeme číst ráno u kávy jako noviny. Ale o tom také snad někdy jindy 😊.

Leady.cz – seznamte se!

Měřící systémy nám nabízí spoustu užitečných, stále ale jen anonymních informací a my pořád nevíme, kdo skutečně je náš návštěvník!

  • Jak se jmenuje?
  • Z jaké jsou firmy?
  • Je již naším zákazníkem?
  • Jaké má kontaktní údaje?

Nástroj leady.cz umožňuje přetvořit návštěvníky vašich webových stránek na vaše zákazníky. Systém identifikuje firmy, které navštívily web, aniž by se někde přihlašovali či na cokoliv klikli. Jednoduše přidáte část kódu na stránky a je to.

CRM a leady – třaskavá kombinace

Když už známe naše návštěvníky. Nebylo by fajn je mít na jednom místě? Rozumně uspořádané?
CRM je tu právě od toho! Leady rozpozná, co naše konkrétní návštěvníky zaujalo a doplní kontakty, jména zaměstnanců a další informace nutné pro přípravu na další obchodní aktivity právě do našeho CRM. Tyto aktivity pak můžete naplánovat a poté řídit opět pomocí CRM s cílem kvalifikovat opravdový zájem návštěvníků webu a posunout je do příležitostí.

Microsoft Dynamic 365

CRM od Microsoftu. Tak jak ho znáte třeba z outlooku.
Integrací CRM systému s leady.cz získáte potřebné informace pro efektivní zaúkolování jednotlivých obchodníků dle produktových oblastí, tak aby vždy kompetentní osoba oslovila konkrétního zájemce s vhodnou nabídkou pro další jednání. Každý obchodník může být pomocí automatizace obchodního procesu doslova proveden optimální cestou k uzavření obchodu. Management může sledovat nejen průběh obchodního případu, plnění cílů jednotlivých obchodníků, ale i celé firmy. Vedle toho lze analyzovat jak úspěchy, tak prohry v jednotlivých obchodních případech a tomto základě modifikovat stávající obchodní strategii.

Hlavní funkce:

  • Propojení vám umožňuje přetvořit informace o návštěvnících vašich webových stránek na vaše zákazníky.
  • Rozpozná, co je zaujalo a doplní kontakty, jména zaměstnanců a další informace
  • Tyto informace jsou nutné pro přípravu na další obchodní aktivity, které se naplánují v „obchodu CRM“ s cílem kvalifikovat opravdový zájem návštěvníků webu.
  • V CRM budete mít na jednom místě veškeré informace o zájemcích, oportunitách a jejich uzavření – WIN/LOST
  • Naplníte Vaše marketingové seznamy pro kampaně, a to pro akviziční i retenční

Přínosy:

  • Získáte více nových zákazníků
  • Lépe vytěžíte stávající klientelu
  • Stanete se pro stávající klienty partnery nikoliv jen dodavateli
  • Usnadníte si segmentaci a identifikaci tržních trendů
  • Kompletní evidence příležitostí včetně analýz úspěšnosti
  • Měřitelné výsledky
  • Možnost oslovit cca 50% firem na trhu
  • Bez tohoto řešení se vám ozve možná 1% návštěvníků webu
  • O 300% se zvýší počet nových klientů na základě webu
  • Poznáte efektivitu vašeho marketingu
  • Získáte informace o tom, kdo přišel na základě článku, banneru, sociální sítě
  • Snadno si poté uděláte analýzu V/N kampaní

Takže? Stále vám to připadá jako pohádka? Není to zadarmo. Není to jednoduché. Není to 100%. A není to všespásné, ale jde to. Ukážeme vám jak na to. A co vy víte, třeba vám ráno zavoláme!


Chcete vědět víc? Tak tady. Nebo nás rovnou kontaktujte.

Bonus?

Nejen zájemci navštěvují vaše webové stránky. Dostanete přehled i o vaší konkurenci, která se bude chtít inspirovat vaší nabídkou. Lze eliminovat zbytečné plýtvání obchodní energií na firmy z „black listu“ – tj. prohlížení vašich webových stránek tzv. „roboty“.

Autor článku: Zdeněk Ubry

Oddělovač